Publikacje prasowe

Silnik 1,6 l Turbo zdobywa tytuł "International Engine of the Year" już siódmy rok z rzędu

06.06.2013

Peugeot RCZ z silnikiem 1.6l Turbo

Silnik 1,6 l Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa opracowany przez koncern PSA Peugeot Citroën zdobywa tytuł "International Engine of the Year" już siódmy rok z rzędu.

5 czerwca 2013 roku podczas ceremonii zorganizowanej w Stuttgarcie w Niemczech koncern PSA Peugeot Citroën otrzymał nagrodę "International Engine of the Year" w kategorii silników o pojemności od 1,4 l do 1,8 l.

To prestiżowe wyróżnienie pod auspicjami magazynu Engine Technology International po raz kolejny przyznane zostało 4-cylindrowemu silnikowi benzynowemu 1,6 l Turbo z wtryskiem bezpośrednim, opracowanemu przez PSA Peugeot Citroën we współpracy z BMW Group.

Nagroda wyróżnia w szczególności wersję 200-konną montowaną w modelach Peugeot RCZ, 308 CC i 308 GTi oraz Citroën DS4 i DS5. Silnik, poza mocą zwiększoną do 200 KM, charakteryzuje się maksymalnym momentem obrotowym o wartości 275 Nm, przy poziomie emisji CO2 wynoszącym 139 g/km (w modelu Peugeot 208 GTi).

Jednostka benzynowa 1,6 l Turbo wieńczy pełną gamę silników o pojemnościach od 1,4 l do 1,6 l, oferujących moc w zakresie od 95 do 200 KM. Silniki z tej rodziny, wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak bezpośredni wtrysk w wersji turbo, zmienny wznios zaworów, pompę oleju ze sterowanym przepływem czy też odłączaną pompę wodną, zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji o 10% w stosunku do jednostek poprzedniej generacji.

Silniki z tej rodziny, produkowane w fabryce Française de Mécanique w Douvrin we Francji, tworzą obecnie podstawę oferty w zakresie jednostek benzynowych firm Peugeot i Citroën.

Źródło: Peugeot Polska