Publikacje prasowe

Przyszłość PEUGEOT w Paryżu

22.09.2014

Przyszłość PEUGEOT w Paryżu

Tegoroczny udział Marki PEUGEOT w Paryskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2014 przebiegnie pod znakiem odnowionej i spójnej "gamy ósemek". W Hali nr 1, na stoisku o powierzchni 4 000 m2, Marka PEUGEOT wystawi 40 samochodów.
Modele Peugeot 308 GT i nowy Peugeot 508 dowodzą coraz wyższego pozycjowania samochodów marki, a zarazem jej bogatego doświadczenia technologicznego. Samochody koncepcyjne PEUGEOT EXALT i PEUGEOT QUARTZ wyróżniające się i umiejętnie łączące wrażenia z jazdy z efektywnością energetyczną, odzwierciedlają ofertę producenta w wyższych segmentach.
Szczególnie wart uwagi - ze względu na połączenie przyjemności jazdy z poszanowaniem środowiska - będzie studyjny model PEUGEOT 208 2L HYbrid Air. Nowe silniki Euro 6, zarówno w wersjach benzynowych, wchodzących w skład rodziny PureTech i 1.6 THP, jak i wysokoprężnych (BlueHDi) spełniają już obecnie, z rocznym wyprzedzeniem, wymagania przyszłej normy czystości spalin.
Specjalna edycja PEUGEOT 208 GTi 30th, zaprezentowanego wraz z modelem 2008 DKR, świetnie ilustruje bogate know-how PEUGEOT SPORT, zdolnego wyjść naprzeciw zarówno potrzebom indywidualnych klientów, jak i wymaganiom najtrudniejszych imprez sportowych.

Wszystkie te informacje oraz wiele innych będzie dostępnych on-line na stronie http://news.peugeot.fr, na której internauci będą mogli na bieżąco obserwować wydarzenia tego Salonu.

W skrócie

Nowy PEUGEOT 508 został całkowicie zmodernizowany. Zmieniono przód samochodu, który od teraz stanie się znakiem rozpoznawczym wszystkich przyszłych modeli marki Peugeot, i dodano nowe jednostki napędowe. Odświeżony przed Salonem w Paryżu i wykończony nowymi rodzajami materiałów samochód koncepcyjny PEUGEOT EXALT stanowi wysublimowaną wizję hatchbacka i wpisuje się w zapoczątkowaną w 2012 roku przez samochód studyjny ONYX linię modeli Peugeot.

Samochód koncepcyjny PEUGEOT QUARTZ to połączenie nowej generacji SUV-ów ze światem najmocniejszych wersji Marki. Gama sportowych aut Peugeot wzbogaca się ponadto o nowy model PEUGEOT 308 GT i specjalną edycję PEUGEOT 208 GTi 30th. Nie zapomniano także o wyścigach, wystawiając modele PEUGEOT 2008 DKR, 208 Rallye Cross i 208 T16.

PEUGEOT systematycznie umacnia swoją pozycję lidera w zakresie innowacyjności, a jednocześnie troski o środowisko naturalne i mobilnych technologii, o czym będzie można się przekonać w poszczególnych, poświęconych tym obszarom, sektorach stoiska na Paryskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym 2014. Tam też zostaną pokazane ostatnie nowości w zakresie jednostek napędowych Euro 6 oraz obniżania zużycia paliwa, jak:
- wysokoprężne silniki BlueHDi łączące wysokie osiągi z niskim zużyciem paliwa;
- turbodoładowane, 3-cylindrowe silniki benzynowe PureTech;
- pojazd studyjny PEUGEOT 208 HYbrid Air 2L odznaczający się rekordowo niskim zużyciem paliwa.

Marka PEUGEOT zaprezentuje ponadto ofertę usług mobilnych, będących symbolem wkroczenia motoryzacji w XXI wiek. Będzie to szeroki wachlarz technologii i usług podnoszących wygodę jazdy samochodem dzięki zapewnieniu stałego kontaktu kierowcy ze światem zewnętrznym i pojazdem:
- aplikacje PEUGEOT Connect SOS i PEUGEOT Connect Assistance, umożliwiające wykonywanie połączeń alarmowych i wzywanie pomocy drogowej, w które zostało już wyposażonych ponad milion samochodów producenta;
- PEUGEOT Connect Apps, portal aplikacji on-line (Coyote, Paliwo, Parkingi, .), stworzony w celu ułatwienia kierowcom podróży w czasie rzeczywistym, zainstalowany w 19 modelach z gamy PEUGEOT prezentowanych na stoisku - 208, 2008, nowym 308 i nowym 508;
- Mirror screen - do duplikowania ekranu smartfona na ekranie dotykowym samochodu, który będzie prezentowany na dwóch terminalach;
- Link MyPeugeot i Scan MyPeugeot - umożliwiają przedłużenie doświadczeń z jazdy dzięki smartfonowi oraz udostępniają interaktywną instrukcję obsługi samochodu.
Warsztat z zainstalowanymi czterema terminalami wirtualnej rzeczywistości 3D wyposażonymi w okulary Oculus Rift, pozwalający w przystępnej, rekreacyjnej formie poznać świat PEUGEOT Connect, obejmujący: Link MyPeugeot (funkcje "Find my car" i "Last mile guidance") oraz PEUGEOT Connect SOS & Assistance.

PEUGEOT na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu to również nowy skuter Django - najnowszy produkt PEUGEOT w kategorii jednośladów i wyjątkowa premiera linii Peugeot Scooters. Niemal żywcem wyjęty z lat 50-tych ubiegłego wieku jest niezwykle udaną interpretacją modelu S57, pierwszego skutera Marki z logo lwa. Ze swoim ponadczasowyn stylem retro Django jest dostępny w trzech wersjach pojemnościowych (50, 125 i 150 cm3) i 4 poziomach wyposażenia. Oferujący wyjątkowe możliwości personalizacji konfigurator Django 3D umożliwia stworzenie swojego własnego skutera od A do Z, począwszy od koloru lakieru poprzez lusterka wsteczne aż po siedzenie. Można w ten sposób uzyskać ponad 110 000 kombinacji.

PEUGEOT 508 - siła charakteru

Wprowadzenie do oferty nowego PEUGEOTA 508, PEUGEOT stanowi potwierdzenie ambicji Marki w segmencie D oraz wyższego pozycjonowania gamy modelowej.
PEUGEOT 508 jest pierwszym modelem z nową osłoną chłodnicy z umieszczonym na niej centralnie logotzpem Marki - lwem. Przyszłe modele PEUGEOT będą oznakowane dokładnie w taki sam sposób. Linię maski poprowadzono bardziej poziomo, dzięki czemu udało się podkreślić prestiżowy charakter samochodu.
Wiele uwagi poświęcono również przednim i tylnym światłom samochodu. Sygnatura świetlna - w kształcie przecinka w wersjach sedan i SW oraz śladów pazurów w wersji RXH - tworzona przez montowane w standardzie w przednim zderzaku światła do jazdy dziennej jest łatwo rozpoznawalna i doskonale podkreśla charakter nowego PEUGEOT 508. W najwyższych wersjach wyposażenia, przód samochodu wyróżnia się zaawansowanymi technologicznie światłami, wykonanymi w 100% w technologii LED. Przeprojektowane zostały także tylne światła wersji sedan. Umieszczone bardziej poziomo niż poprzednio, tworzą potrójny ślad pazurów o bardzo łatwo rozpoznawalnym, charakterystycznym dla Marki kształcie i technicznym designie.

Nowy PEUGEOT 508 to również więcej zaawansowanych technologii zapewniających jeszcze bardziej nowoczesny charakter. Już od drugiego poziomu wyposażenia samochód ma 7-calowy, dotykowy ekran, grupujący większość funkcji samochodu.

Niezwykła staranność wykończenia ozdobnych detali i tapicerki oraz wysoka jakość elementów wyposażenia stawiają nowego PEUGEOTA 508 w rzędzie wyrafinowanych aut wyższej klasy, ale bez popadania w pułapkę ostentacji.

Oferta obejmuje między innymi system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu, automatyczny, elektryczny hamulec postojowy, reflektory przednie z systemem automatycznego poziomowania, system kontroli ciśnienia w oponach, wspomaganie parkowania przodem i tyłem, czterostrefową klimatyzację, system audio HiFi marki JBL, a także dwa nowe elementy wyposażenia, czyli kamerę cofania i kontrolę martwego pola widzenia.

Nowy PEUGEOT 508 jest oferowany w ośmiu wersjach silnikowych, w tym dwie wersje benzynowe i sześć wysokoprężnych. Niektóre z nich spełniają już obecnie wymagania normy Euro 6:
- nowy silnik benzynowy 1.6 THP 165 S&S o mocy 165 KM, współpracujący z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów lub wyposażony w nową, automatyczną, 6-stopniową skrzynię biegów EAT6;
- silnik wysokoprężny 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM z 6-stopniową przekładnią manualną, emitujący zaledwie 105 g CO2 /km, stanowiący najlepszą ofertę na rynku w tym segmencie dla tego poziomu mocy;
- silnik wysokoprężny 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM z 6-stopniową przekładnią EAT, emitujący zaledwie 111 g CO2 /km, stanowiący jeden z najlepszych kompromisów między mocą a zużyciem paliwa w tym segmencie.

Nowy silnik 1.8 THP - prezentowany podczas dni prasowych - będzie montowany łącznie z nową skrzynią biegów EAT6 w nowym PEUGEOCIE 508 przeznaczonym na Chiny, od momentu jego wprowadzenia na tamtejszy rynek na początku 2015 roku Silnik 1.8 THP, stworzony z myślą o nowoczesnej, wymagającej i ekologicznie nastawionej klienteli, dla której 1,8 l pojemności skokowej jest synonimem prestiżowej jednostki napędowej, stanowi połączenie najbardziej efektywnych, nowoczesnych technologii (Stop and Start, bezpośredni wtrysk paliwa, układ doładowania Twin Scroll, płynna zmiana faz rozrządu, pompa oleju o zmiennej pojemności, powłoki DLC, ...).
Rozwijający moc 150 kW / 204 KM i osiągając 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego już przy 1 400 obr/min, silnik ten zapewnia dynamikę pracy i przyjemność z jazdy na poziomie porównywalnym z najlepszymi jednostkami dwulitrowymi z doładowaniem, przy umiarkowanym zużyciu paliwa (6,8 l/100 km i 171 g CO2/km) w porównaniu do silników 1.8 turbo dostępnych na rynku chińskim.

PEUGEOT 308 GT - dwa dynamiczne, sportowe silniki tworzące silną osobowość auta

Przyszłość PEUGEOT w Paryżu

Przeznaczony dla samochodowych koneserów PEUGEOT 308 GT, dostępny w wersji hatchback i SW.
Dostępne będą cztery odmiany PEUGEOT 308 GT, na które składają się GT 205 i GT 180 w wersji hatchback lub kombi, napędzane silnikiem benzynowym 1.6 THP S&S 205 KM z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów lub silnikiem wysokoprężnym 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM, współpracującym z automatyczną skrzynią biegów EAT6, o zużyciu paliwa i emisji dwutlenku węgla wynoszącym odpowiednio 5,6 l/100 km i 130 g CO2/km oraz 4,0 l/100 km i zaledwie 103 g CO2/km.

Przód PEUGEOT 308 GT zdobi logo Lwa, umieszczone bezpośrednio na osłonie chłodnicy z motywem potrójnego, poziomego "śladu pazurów". Dla zapewnienia optymalnej widoczności w każdej sytuacji, samochód wyposażono w wysokiej klasy reflektory złożone z elementów o 62 diodach LED. Wizualnie poszerzony dzięki spojlerom progowym PEUGEOT 308 GT opiera się na 18-calowych kołach z diamentowanym szlifem z oponami Michelin Pilot Sport 3. Sportowych akcentów nie brak również w kabinie, wzbogaconej elementami antracytowymi w górnej części deski rozdzielczej i czerwonymi przeszyciami tapicerki, deski rozdzielczej, płatów drzwi, osłony dźwigni zmiany biegów oraz wysokiej klasy dywanikami podłogowymi.

Sportowe nastawy zawieszenia doskonale współgrają z duchem tego auta, zapewniając mu idealne połączenie między stabilizacją nadwozia a wysokim komfortem podróżowania.

Doznania z jazdy potęguje pakiet Sport, dostępny dla wszystkich wersji PEUGEOT 308 GT. Dzięki, modulacji dźwięków silnika, doskonałym interfejsom człowiek-maszyna oraz utwardzonemu, bardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu i charakterystyce pracy pedału gazu o większej czułości działa na wszystkie zmysły kierowcy.

Zwieńczeniem bogatego wyposażenia tej odmiany dla ludzi z pasją jest pakiet Akywny Tempomat (obejmujący aktywny regulator prędkości, ostrzeganie o ryzyku kolizji i automatyczne awaryjne hamowanie), kontrola martwego pola widzenia oraz pakiet Park Assist (automatyczne parkowanie równoległe i prostopadłe).

PEUGEOT EXALT i PEUGEOT QUARTZ - dwie wizje samochodów wyższej klasy

Zaprezentowane przez PEUGEOT na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu samochody koncepcyjne PEUGEOT EXALT i PEUGEOT QUARTZ stanowią świadectwo nowatorskich koncepcji Marki w zakresie aut wyższej klasy.

Concept car PEUGEOT QUARTZ stanowi potwierdzenie wiodącej roli Marki w segmencie crossoverów, wprowadzając równocześnie nową wizję tego segmentu. Stanowi połączenie kwintesencji nowej generacji SUV-ów ze światem najmocniejszych wersji Marki.

Sportowe cechy tego wyjątkowego samochodu koncepcyjnego dodatkowo podkreśla jego imponujący design oraz użyte, innowacyjne materiały, jak włókno bazaltowe, cyfrowo projektowane tkaniny czy nierówno barwione skóry.

Unikatowa jest również konstrukcja pojazdu, pozbawiona środkowego słupka, umożliwiająca dwuskrzydłowe otwieranie drzwi, co ułatwia dostęp do komfortowego wnętrza, dodatkowo uproszczony dzięki chowanym schodkom. Stanowiące połączenie siły i lekkości włókno bazaltowe, materiał pochodzenia wulkanicznego, zostało wykorzystane w szczególności w środkowej konsoli, obok mającej w tym samochodzie światową premierę, cyfrowo tkanej tapicerki. Sportowy wystrój wnętrza podkreślają pokryte czarną skórą słupki i czarna skórzana wykładzina sufitowa, natomiast siedzenia i oparcia otrzymały naturalnie, nierówno wybarwione skórzane obicia w kolorze płowym.

We wnętrzu czekają na każdego z pasażerów indywidualne, kubełkowe fotele z wbudowaną w ich konstrukcję czteropunktową uprzężą ze zwijanymi pasami. Zastosowany w tym samochodzie wyświetlacz przezierny umożliwia wyświetlanie danych z efektem głębi.

Ten unikatowy, koncepcyjny samochód jest oczywiście także wyposażony w wysokiej klasy układ przeniesienia napędu full-hybrid plug-in o mocy 500 KM, złożony z silnika spalinowego i dwóch silników elektrycznych.

Concept car PEUGEOT EXALT, rewelacja Salonu Samochodowego w Pekinie w kwietniu bieżącego roku, zostanie w Paryżu zaprezentowany w nowej edycji. Ten będący uosobieniem wizji PEUGEOT samochodów wyższej klasy i odpowiedzialnego podejścia do środowiska pojazd zachowuje wszystkie swoje atuty, w szczególności poprzez staranny, zrównoważony dobór materiałów i możliwie jak najbardziej lokalne zaopatrzenie oraz wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu.

W Chinach EXALT był prezentowany z hebanowymi elementami wystroju wewnętrznego wykonanymi przez chińskich mistrzów sztuki rzemieślniczej. Na potrzeby Salonu Samochodowego w Paryżu auto zmienia wystrój wnętrza na Newspaper Wood, którego kolorystyka nawiązuje do stron gazet poświęconych tematyce gospodarczej. Jego stalowa karoseria ręcznie wykuta przez mistrza blacharstwa, a będąca hołdem złożonym sztuce francuskiej motoryzacji z lat 1920-1930, otrzymała wykończenie w stonowanym, szaroniebieskim kolorze. Tylna część nadwozia została pokryta materiałem Shark Skin o optymalnych parametrach użytkowych. Wysublimowana, wyraźna linia oddzielająca, zapewnia eleganckie przejście od surowej szarości płata stali do zbliżonego szarego odcienia materiału Shark Skin. W zestawieniu z bardziej kontrastowo wykończoną wersją zaprezentowaną w Pekinie potwierdza uniwersalność takiego rozwiązania nadwozia.

Pod wyposażoną we wbudowany, inteligentny mechanizm podnoszenia tylną klapą typu hobby kryje się bagażnik z nisko położonym progiem załadunku, pod podłogą którego umieszczono łatwo dostępną, składaną, elektryczną hulajnogę HYbrid-Kick. Jest ona idealnym rozwiązaniem ułatwiającym pokonanie ostatnich kilkuset metrów do celu. W tym przypadku technologia napędu elektrycznego została wykorzystana do ułatwienia poruszania się po mieście. Firmy PEUGEOT i MICRO stworzyły prostą w obsłudze, dającą się łatwo składać i przenosić hulajnogę, przykład czystego designu, w którym prostota i elegancja stają się oczywistością.

Uzupełnieniem tej oferty jest opracowany przez PEUGEOT CYCLES, urzekający swoją subtelną stylistyką rower HYbrid bike AE21, idealny do jazdy po mieście bez zanieczyszczania środowiska, bez wysiłku i bez hałasu. Inteligentna rama "clever case" pozwala pomieścić, oprócz akumulatora, również torbę na notebook oraz składaną blokadę przeciwkradzieżową Abus Bordo. Dla zapewnienia pełnej spójności stylistycznej z EXALT i HYbrid Kick, HYbrid-bike AE21 został wykończony surowym aluminium, Shark Skin i nierówno barwioną tkaniną.

Prezentacja technologicznych możliwości PEUGEOT - samochód studyjny 208 HYbrid Air 2 l i nowe jednostki napędowe

Na koniec czerwca 2014 roku, średnia ważona emisja CO2 gamy nowych modeli sprzedawanych przez PEUGEOT w Europie wynosiła 111,1 g CO2/km (w porównaniu do 115,1 g dla tego samego okresu w roku 2013). Dzięki temu PEUGEOT plasuje się w ścisłej czołówce najlepszych marek europejskich pod względem ograniczania śladu węglowego. Ten spektakularny wynik jest efektem szybkiego upowszechniania się rodzin silników Euro 6, w szczególności wysokoprężnych jednostek BlueHDi oraz 3-cylindrowych silników benzynowych PureTech.

PEUGEOT zamierza pójść jeszcze dalej, konstruując samochód studyjny 208 HYbridAir 2 l, wychodzący naprzeciw rządowemu projektowi skonstruowania samochodu zużywającego tylko 2 litry paliwa na 100 km. Jego istotnym kryterium jest wymóg możliwości wprowadzenia wykorzystywanych technologii do produkcji na skalę przemysłową w przystępnej cenie do 2020 roku. Cel jest zatem wyjątkowo ambitny. Chodzi bowiem o dwukrotne zmniejszenie zużycia w stosunku do bardzo oszczędnego modelu 208!

Jedną z idei przewodnich tego projektu jest koncepcja "wielomateriałowa", polegająca na łączeniu ze sobą elementów stalowych, aluminiowych i kompozytowych w celu znacznego obniżenia masy pojazdu.

Wiele wysiłku włożono również w poprawę aerodynamiki, z dopracowaniem szeregu detali ułatwiających przepływ powietrza: obniżenie zawieszenia, sterowany moduł wlotu powietrza, ozdobne nakładki między przednimi słupkami a przednią szybą oraz kamera cofania, co pozwoliło poprawić współczynnik SCx o 20%.. Uzupełnieniem tych systemowych rozwiązań są węższe opony o dużej średnicy i bardzo niskich oporach toczenia.

Ostatnim, lecz za to kluczowym elementem poprawy osiągów jest technologia HYbrid Air.

Łączy ona w sobie silnik spalinowy 1.2 PureTech o mocy 82 KM sprzężony ze zoptymalizowaną, manualną, 5-stopniową skrzynią biegów (wzrost sprawności o 4% dzięki zmniejszeniu strat na oporach tarcia) z szeregiem podzespołów hydropneumatycznych (zbiornik energii zawierający sprężone powietrze, zbiornik niskociśnieniowy pełniący rolę naczynia wzbiorczego oraz sprzężony z przekładnią hydrauliczny zespół silnik-pompa), które w zależności od potrzeb umożliwiają generowanie, gromadzenie i wykorzystanie sprężonego powietrza w celu wspomożenia silnika spalinowego (w fazach ruszania z miejsca i przyspieszania).

PEUGEOT 208 HYbrid Air został wykonany wspólnie z następującymi firmami z Platformy Motoryzacyjnej: Faurecia, Michelin, Plastic Omnium i Valeo.

W ofercie pojawiają się również nowe jednostki napędowe, łączące w sobie przyjemność prowadzenia samochodu z troską o środowisko.

Silnik 1.2 PureTech 130 S&S (pierwsze połączenie systemu Stop & Start w PEUGEOT z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem benzynowym), obecnie dostępny z nową automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów EAT6 (AT6 III), montowaną w gamie Peugeot 308. W opcji z pakietem Sport jest sterowana za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą.

Nowy silnik 1.6 THP 165 S&S, połączony z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów lub wyposażony w nową, automatyczną przekładnię 6-stopniową EAT6, jest montowany w nowym PEUGEOCIE 508. Został stworzony z myślą o spełnieniu wymagań nowej normy czystości spalin Euro 6, przy równoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i zwiększeniu osiągów.

Ten następca silnika 1.6 THP 155 Euro5 wyróżnia się zwiększoną o 10 KM mocą oraz obniżoną do 129 g/km emisją CO2, podczas gdy w silniku poprzedniej generacji wynosiła ona w najlepszym przypadku 144g/km.

źródło: bank prasowy