Publikacje prasowe

Peugeot na Salonie Samochodowym w Genewie
Światowa premiera modelu 2008 oraz ofensywa ekologiczna

05.03.2013

Na stoisku Peugeot podczas 83. Salonu Samochodowego w Genewie pokazane zostaną zarówno nowe modele, jak i innowacyjne technologie, potwierdzające ofensywną strategię koncernu. Peugeot zaprezentuje światu nowego crossovera - 2008, poszerzoną gamę 208 oraz stylistyczne inspiracje jakie uosabia koncepcyjny pojazd Onyx. Ponadto marka po raz kolejny pokaże zaawansowane technologicznie modele i rozwiązania ekologiczne, potwierdzające jej pozycję lidera w tym zakresie - wysokoprężny układ napędowy HYbrid4, 2008 HYbrid Air oraz 208 HYbrid FE.

Na liczącym 2 700 m2 stoisku przedstawionych zostanie 31 modeli produkcyjnych oraz pojazdów koncepcyjnych. W sekcji poświęconej nowemu miejskiemu crossoverowi 2008 na odwiedzających czekać będzie aż siedem jego seryjnych wersji.

Peugeot 2008: globalny miejski crossover

Nad konstrukcją i stylistyką nowego modelu 2008 pracował sztab złożony z inżynierów i stylistów z Europy, Chin oraz Ameryki Łacińskiej. Pojazd ten jest owocem bogatej wiedzy i doświadczenia marki w dziedzinie budowy samochodów miejskich oraz typu crossover. Trafność koncepcji potwierdza ogromny sukces modelu 3008, który dotychczas sprzedał się już w 440 tys. egzemplarzy.

Peugeot 2008, nowoczesna i innowacyjna propozycja w segmencie B, ma przekonać do siebie nabywców na trzech kontynentach, tym samym przyspieszając jeszcze dynamiczny proces umiędzynarodowienia marki Peugeot, dla której pod tym względem rok 2012 należał do wyjątkowo udanych.

2008 to zwinny, funkcjonalny i kompaktowy crossover (o długości 4,16 m) o wyrafinowanej stylistyce i niezwykle oryginalnym charakterze, skierowany do młodych odbiorców z Sao Paulo, Szanghaju, Paryża, Kuala Lumpur czy Moskwy, osób kochających wielkomiejski zgiełk, ale jednocześnie pragnących czasem od niego odetchnąć, rozkoszując się jazdą w trasie.

Dynamiczna sylwetka modelu 2008 skrywa pod maską najnowocześniejsze, wyjątkowo oszczędne jednostki napędowe - wysokoprężny silnik e-HDi lub trzycylindrową jednostkę benzynową. Na tle konkurencji pojazd wyróżnia się niskim poziomem emisji CO2 (od 98 g/km).

2008 posiada wszelkie zalety pojazdów marki Peugeot, za które klienci tak bardzo cenią model 208: muskularną sylwetkę, niewielką kierownicę z zespołem zegarów umieszczonych ponad jej kołem, wysoki komfort jazdy, świetne właściwości jezdne i precyzję prowadzenia, wysoką jakość materiałów i wykończenia wnętrza.

Podczas Salonu w Genewie Peugeot 2008 zostanie zaprezentowany w oryginalnym, elektryzującym, miedziano-pomarańczowym odcieniu, który znakomicie oddaje charakter tego dynamicznego crossovera, a jednocześnie jest zapowiedzią pakietów stylizacyjnych, które będą dostępne w gamie akcesoriów.

Model 2008 produkowany będzie możliwie najbliżej swoich rynków zbytu, na początku we Francji (Mulhouse), a następnie w Chinach i Brazylii.

Model 208: wzrost mocy

Po historycznych sukcesach swych poprzedników Peugeot 208, który zadebiutował w Europie wiosną 2012 roku, z miejsca przedefiniował najważniejsze atrybuty aut w swoim segmencie, zmierzając pewnie po pozycję europejskiego lidera wśród hatchbacków z segmentu B. Spadkobierca legendarnej serii „2” osiągnął ten cel już w grudniu, a więc zaledwie po kilku miesiącach obecności na rynku. Od swej premiery model 208 sprzedał się już w ponad 220 tys. egzemplarzy.

Peugeot 208 jest obecnie produkowany we Francji oraz na Słowacji. Uruchomienie sprzedaży w Rosji oraz produkcji i sprzedaży w Brazylii w 2013 roku zwieńczą sukcesywną ekspansję tego modelu na kolejne światowe rynki.

Na genewskim salonie pojawią się również szykowna, miejska odmiana 208 XY oraz znamionująca powrót legendy 205 GTi wersja 208 GTi. Modele te przykuwają uwagę nawet zanim jeszcze da się usłyszeć odgłos pracy ich mocnych jednostek napędowych. Oba wyróżniają się dynamicznym, trzydrzwiowym nadwoziem, wyrazistą stylistyką, oryginalnymi przednimi lampami, 17-calowymi felgami, świetnymi jakościowo materiałami wykończenia wnętrza oraz ciekawą kolorystyką i oświetleniem kabiny.

Peugeot 208 XY może być napędzany mocnymi i oszczędnymi jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi z rodziny e-HDi (o mocy od 92 do 155 KM). Z kolei pod maską 208 GTi znajdzie się 200-konny silnik 1,6 THP o emisji CO2 na poziomie zaledwie 139 g/km, sprzężony z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów.

Rajdowe i wyścigowe odmiany modelu 208 cieszą się rosnącą popularnością w sporcie samochodowym, tym bardziej, że na ich koncie pojawiły się już pierwsze poważne sukcesy, m.in. za sprawą udanego występu Peugeot 208 R2 na Rajdzie Monte Carlo w 2013 roku.

W Genewie pojawi się również powstały na bazie 208 samochód rajdowy w specyfikacji R5, którego prototyp został pokazany we wrześniu 2012 r. w Paryżu. Sportowe geny marki można odnaleźć teraz także w jego nazwie: 208 T16. Aspirujący do miana następcy modelu 207 Super 2000, Peugeot 208 T16 jest obecnie poddawany intensywnym testom, które mają przygotować go do przyszłych triumfów na arenie krajowej i międzynarodowej.

Zwrot w stronę wyższych segmentów rynku i wyjątkowych wrażeń z jazdy

Modele 2008, 208 XY oraz 208 GTi są nowymi zwiastunami podążania marki w kierunku wyższych segmentów rynku. W nawiązaniu do tej strategii, Peugeot zaprezentuje w Genewie sportowe coupé RCZ, które od czasu debiutu na rynku wiosną 2010 roku znalazło już 50 tys. nabywców.

Koncepcyjny RCZ R, w matowym czarno-miedzianym odcieniu, zapowiada RCZ R - model stanowiący kwintesencję sportu i dynamiki - który zostanie pokazany pod koniec roku. Pojazd wyposażony będzie w nowy, 260-konny silnik 1,6 THP, co uczyni zeń najmocniejszy, seryjny model w historii marki Peugeot. RCZ R ma się wyróżniać ponadprzeciętną wydajnością paliwową. Jako jedno z najmocniejszych seryjnych aut na świecie (160 KM mocy efektywnej na litr pojemności) samochód emitował będzie do atmosfery jedynie... 155 g CO2 na kilometr.

Niezwykle ekscytujące doznania z jazdy RCZ R będzie zawdzięczał dedykowanemu zawieszeniu i felgom, a także samoblokującemu się mechanizmowi różnicowemu typu Torsen.

HYbrid: as w rękawie marki Peugeot

W 2012 roku Peugeot został europejskim liderem pod względem najniższego średniego poziomu emisji CO2, który wyniósł 121,6 g/km (w porównaniu do 128,6 g/km w roku 2011). Tym samym modele marki z wyprzedzeniem spełniły wymogi przewidziane w Europie na 2015 rok (130 g/km).

Jednym z dowodów na zaangażowanie firmy w działania prośrodowiskowe jest nieustanny proces udoskonalania konstrukcji istniejących silników spalinowych (poprawa wydajności paliwowej, downsizing, system Stop & Start, technologia wysokoprężna e-HDi itd.) oraz opracowywanie nowych jednostek, takich jak rodzina trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,0 oraz 1,2 litra. Aby do 2015 roku osiągnąć średni poziom emisji CO2 na poziomie zaledwie 116g/km, Peugeot zwrócił się w stronę rewolucyjnych rozwiązań takich jak pojazdy z napędem elektrycznym. Przykładem może być miejski model iOn czy PARTNER Electric, który już wkrótce pojawi się w ofercie marki. Kolejnym wyraźnym przykładem wiodącej pozycji Peugeot w zakresie wdrażania technologii ekologicznych jest hybrydowa, wysokoprężna technologia napędowa HYbrid4, którą świat po raz pierwszy ujrzał w modelu 3008 HYbrid4, a następnie w 508 RXH oraz 508 HYbrid4. Pojazdy z tym układem napędowym są niezwykle funkcjonalne, przyjazne środowisku oraz oferują dużą przyjemność z jazdy. Dotychczas sprzedano już ponad 20 tys. samochodów z napędem HYbrid4.

Modele z tym napędem dysponują mocą 200 KM, pochodzącą ze spalinowego silnika 2,0 HDi o mocy163 KM, który napędza koła osi przedniej, oraz z 37-konnej jednostki elektrycznej zamontowanej przy tylnej osi. HYbrid4 to nowy wymiar podróżowania, dzięki czterem trybom pracy układu napędowego (automatyczny, bezemisyjny, sportowy oraz 4x4) oraz bardzo niskiemu poziomowi emisji CO2 (od 88 g/km).

Jednak innowacje marki Peugeot na tym się nie kończą. Dzięki technologii HYbrid Air, która stanowi niezwykle ważny krok w realizacji ambitnego planu uzyskania średniego zużycia paliwa w samochodzie na poziomie 2 litrów na 100 kilometrów, Peugeot znów stawia się w pozycji pioniera nowoczesnych rozwiązań. Naturalnym nośnikiem tej innowacyjnej technologii jest „globalny” model 2008, w którym silnik benzynowy współpracuje z układem hydraulicznym napędzanym sprężonym powietrzem. Instalacja takiego układu nie wymaga ogromnych nakładów finansowych i można ją z powodzeniem montować w samochodach osobowych oraz lekkich pojazdach użytkowych z segmentów B i C, co oznacza, że dostęp do niej może mieć ogromna rzesza odbiorców na całym świecie.

Peugeot 2008 HYbrid Air wykorzystuje dwa rodzaje napędu, aby uzyskać najwyższą możliwą wydajność paliwową w każdych warunkach. Zapas sprężonego powietrza w układzie hydraulicznym może być uzupełniany podczas wytracania prędkości lub hamowania. Układ ten może wspomagać lub zastępować trzycylindrową jednostkę benzynową w chwilach największego wydatku energii (ruszanie i przyspieszanie).

Układ napędowy składa się ze zbiornika ze sprężonym powietrzem, który umieszczono pod podłogą pojazdu w tunelu środkowym, niskociśnieniowego zbiornika zamontowanego przy tylnym zawieszeniu oraz systemu hydraulicznego składającego się z silnika oraz pompy, zainstalowanego przy skrzyni biegów. Wbudowanie układu HYbrid Air w konstrukcję pojazdu nie ma wpływu na przestronność wnętrza i nie zmniejsza jego funkcjonalności. Obsługa systemu jest bardzo prosta - ogranicza się do wyboru jednego z trzech trybów jazdy: powietrznego (bezemisyjnego), benzynowego lub mieszanego. Peugeot 208 HYbrid FE - efekt współpracy koncernów Peugeot i Total (umowa partnerska od 1995 roku) - to owoc bogatej wiedzy i doświadczenia obu firm, które podjęły się trudnego wyzwania polegającego na połączeniu wyjątkowo niskiego poziomu emisji z dynamiką i radością jazdy. Peugeot 208 HYbrid FE będzie emitował jedynie 49g CO2 na kilometr, czyli połowę mniej od i tak już bardzo wydajnego modelu 208 z silnikiem 1,0 VTi, ale od 0 do 100 km/h będzie się rozpędzał w 8 sekund, czyli... niemal tak szybko jak 208 GTi.

Mimo iż jest to dosyć ekstremalny przykład pojazdu koncepcyjnego, Peugeot właśnie w tym kierunku planuje technologiczny rozwój swoich przyszłych modeli. Udoskonalenia obejmować będą kilka obszarów konstrukcyjnych: poprawę właściwości aerodynamicznych, obniżenie masy własnej o 200 kilogramów dzięki zastosowaniu lekkich materiałów kompozytowych i poliwęglanowych, wykorzystanie układów napędowych z trzycylindrowymi jednostkami benzynowymi, półautomatyczną przekładnią, motorem elektrycznym i zespołem akumulatorów. Podzespoły te opracowano na potrzeby wyścigów długodystansowych, a wykorzystują one środki smarne specjalnego przeznaczenia tworzone przez firmę Total Lubricants. Peugeot 208 HYbrid FE zostanie wyposażony w felgi i układ zawieszenia z materiałów kompozytowych, a także w opony i obręcze o niskich oporach toczenia.

Koncepcyjny Onyx: inspiracja

Dzięki wieloletniej tradycji i ogromnemu doświadczeniu Peugeot w tworzeniu supersportowych samochodów, koncepcyjny Onyx robi piorunujące wrażenie.

Jego wyrazista i muskularna sylwetka (4,65m), którą osadzono na imponujących 20-calowych felgach, skrywa prawdziwie atletyczne wnętrze. Umieszczony centralnie z tyłu, 600-konny, hybrydowy silnik V8 HDi o pojemności 3,7 litra, 6-stopniowa przekładnia sekwencyjna oraz układ zawieszenia stanowią harmonijną całość i oferują wyjątkowe osiągi.

Stylistykę nadwozia zbudowano na kontrastach materiałów i barw. Czystą miedź przednich błotników i drzwi zestawiono z matową czernią pozostałych paneli karoserii.

Aluminiowe łuki wytyczają granice szklanego dachu typu „double-bubble”, przez który można podziwiać konstrukcję z włókna węglowego oraz nowoczesny i innowacyjny wystrój kabiny, stworzonej z jednego przetłoczonego płata filcu. Za sprawą modelu koncepcyjnego Onyx Peugeot kontynuuje swoje eksperymenty z rozmaitymi nowymi materiałami - do budowy deski rozdzielczej i konsoli środkowej wykorzystano bowiem drewno gazetowe, które powstało ze sprasowanych, starych gazet.

Źródło: Peugeot Polska