Publikacje prasowe

Peugeot 3008 po zmianach

05.09.2013 r.

Peugeot 3008 po zmianach

Z okazji wrześniowej wystawy we Frankfurcie szerokiej publiczności zaprezentuje się zmodernizowana wersja modelu Peugeot 3008 oraz 3008 HYbrid4. Elegancka stylistyka nadwozia nawiązuje do aktualnego języka stylistyki marki.

Solidność 3008-ki rzuca się w oczy już przy pierwszym kontakcie: elementy zabezpieczające dają poczucie bezpieczeństwa, a spasowania poszczególnych elementów są bardzo precyzyjne. W nadwoziu zwracają uwagę starannie zarysowane łuki nadkoli, błotniki o wyrazistej linii, mocno wyprofilowane osłony podwozia ze stali nierdzewnej i spojlery progowe.

Felgi modelu 3008 łączą lekkość z wytrzymałością. Felgi 16 i 17-calowe są dostępne w ciemnoszarym kolorze Anthra, a 18-calowe w błyszczącym czarnym.

Całkowicie odnowiony został przód samochodu. Przemodelowano osłonę chłodnicy i obramowania świateł przeciwmgielnych. Duży wlot powietrza, wykończony chromowanymi listwami, dodatkowo podkreśla wygląd modelu 3008.

Jak podkreśla Peugeot, kształt obramowania świateł przeciwmgielnych jest typowy dla najnowszych concept car-ów marki.

Nowe, zaawansowane technologicznie reflektory zwracają uwagę kontrastem zastosowanych materiałów. Źródło światła jest wbudowane w czarny klosz obramowany chromowaną listwą. Reflektory wyposażono w kierunkowskazy wykonane w technologii LED i charakterystycznej światła do jazdy dziennej w technologii LED typu flat-guide.

Całość została ujęta w obramowanie z piaskowanego chromu tworząc elegancki styl. W najlepiej wyposażonych wersjach reflektory posiadają lampy ksenonowe z automatyczną regulacją kąta pochylenia wiązki światła oraz systemem doświetlania zakrętów.

Nowe tylne lampy o ciemnych kloszach w innowacyjny sposób podkreślają charakterystyczny dla tego modelu układ świateł, stanowiący jego znak rozpoznawczy. Utworzone z diod LED trzy świetlne "ślady pazurów" o ostrym zarysie zdają się unosić w powietrzu, wystając ponad płaszczyznę klosza.

Aby sprostać gustom, gama 3008 obejmuje szeroką ofertę dziewięciu kolorów nadwozia, w tym nowy lakier czerwony Rubi oraz trójwarstwowy lakier biały Nacre.

W modelu 3008 HYbrid4 dostępnych jest sześć kolorów nadwozia, w tym szary Shark.

Nowe tapicerki

W wersji Active pojawia się nowa, strukturalna tapicerka Grikol o krzyżujących się w zmienny sposób włóknach. W zależności od kąta padania światła uzyskujemy efekt od matowego po błyszczący.

Poziom wyposażenia Allure oferuje natomiast elegancką tapicerkę w stylu high tech wykorzystującą różne materiały. Środkowa część siedzenia i oparcia jest pokryta tkaniną Grikol, a boki, górna część oparcia i zagłówki - skórą ekologiczną. Ten sam materiał pokrywa podłokietniki w płatach drzwi.

Tapicerka jest dostępna w trzech kolorach: Guerande, Mistral i Ikoia. Ostatni z nich został opracowany specjalnie dla 3008 HYbrid4.

Klient może również wybrać pakiet skórzany. Wtedy górna część płatów drzwi i deski rozdzielczej jest również pokryta skórą. Dodatkowo pakiet obejmuje elektrycznie sterowany fotel kierowcy.

Jakie silniki w gamie?

Gama silników wysokoprężnych nowego Peugeot 3008 obejmuje następujące pozycje:

- 1.6 e-HDi 115 KM, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG6: według danych fabrycznych od 4,2 l/100 km i 110 g CO2/km
- 1.6 HDi 115 KM, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: według danych fabrycznych od 4,8 l/100 km i 125 g CO2/km
- 2.0 HDi 150 KM, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: według danych fabrycznych 5,3 l/100 km i 139 g CO2/km
- 2.0 HDi 163 KM, z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: według danych fabrycznych 6,1 l/100 km i 159 g CO2/km

Gama silników benzynowych nowego Peugeot 3008 obejmuje następujące pozycje:
- 1.6 VTi 120 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach: według danych fabrycznych 6,7 l/100 km i 155 g CO2/km
- 1.6 THP 155 KM, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: według danych fabrycznych 6,9 l/100 km i 159 g CO2/km
- 1.6 THP 155 KM, z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: według danych fabrycznych 7,6 l/100 km i 175 g CO2/km
- 1.6 THP 163 KM, z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: według danych fabrycznych 8,4 l/100 km i 193 g CO2/km

Napęd hybrydowy z silnikiem wysokoprężnym to:
2.0 HDi 163 KM + silnik elektryczny 37 KM, zautomatyzowania skrzynia biegów ETG6 (Efficient Tronic Gearbox): zużycie paliwa według danych fabrycznych od 3,4 l/100 km i emisja wynosząca od 88 g CO2/km.

Peugeot 3008 oraz Grip Control
Ciekawym elementem oferty nowego Peugeot 3008 jest system Grip Control, zapewniający lepszą trakcję na nawierzchni o słabej przyczepności. Układ dostosowuje się do warunków w terenie sterując pracą przednich kół, przy czym kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem. Może w każdej chwili przełączyć system na tryb standardowy lub wybrać za pomocą pokrętła znajdującego się na środkowej konsoli tryb, z którego chce skorzystać:
- do jazdy po śniegu
- do jazdy po drogach nieutwardzonych
- do jazdy po piasku
- ESP Off

Grip Control jest obecnie dostępny z silnikiem 1.6 THP 155 z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach oraz z jednostkami 1.6 THP 155 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 1.6 HDi 163 z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 1.6 e-HDi 115 ETG6, 1.6 HDi 115 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i 2.0 HDi 150 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.