Publikacje prasowe

PEUGEOT 2008 DKR16 gotowy do startu

24.09.2015

PEUGEOT 2008 DKR16 gotowy do startu

Dłuższe i szersze nadwozie, mocniejszy silnik - Peugeot 2008 DKR16 gotowy na podbój nowych dróg i bezdroży!

Od momentu zakończenia ostatniego Rajdu Dakar, prace nad modelem trwały nieustannie. Ubiegłoroczne doświadczenia utwierdziły wszystkich w przekonaniu, że należy utrzymać śmiałą koncepcję samochodu z napędem na jedną, tylną oś.

Różnice w budowie PEUGEOT 2008 DKR16 widać już na pierwszy rzut oka. Większy rozstaw kół i osi sprawia, że samochód wygląda bardziej atletycznie, a znacznie skrócone zwisy przedni i tylny zapewniają mu jeszcze lepsze parametry terenowe. Peugeot 2008 DKR16 jest gotów, by stawić czoła wszystkim przeszkodom: piaszczystym wydmom, kamienistym drogom, potokom, które zapewniły Rajdowi Dakar reputację jednej z ostatnich wielkich przygód, jakie jeszcze istnieją na ziemi.

Oprócz wymienionych zmian, dopracowano również aerodynamikę samochodu. Całkowicie przeprojektowano kształt maski oraz wlotu powietrza na dachu, zapewniając optymalną równowagę aerodynamiczną między przodem a tyłem pojazdu i ułatwiając powietrzu opływanie nadwozia. Ta zmiana nadała nowej wersji bardziej agresywnego i drapieżnego wyglądu.

PEUGEOT 2008 DKR16 gotowy do startu

Pozostałe zmiany skrywa karbonowa powłoka PEUGEOT 2008 DKR16. Zdecydowanie zmodyfikowano zawieszenie, które zostało lepiej przygotowane na walkę z nierównościami i zróżnicowaniem terenu. By jeszcze bardziej wykorzystać lepszy rozkład mas po raz pierwszy zastosowano jednoelementowe obręcze felg ze stopu magnezu z dopasowanymi do nich, lekkimi oponami Michelin. Zastąpiły one dwuelementowe, aluminiowe obręcze z zeszłego roku. Nowe zestawienie spowodowało znaczne zmniejszenie wagi.

Zaskakujące nowości kryją się również pod maską. Pomimo regulaminowego ograniczenia, 3-litrowy, wysokoprężny silnik V6 biturbo rozwija obecnie większą moc i jest bardziej elastyczny. Okaże się to przydatne zwłaszcza na krętych OS-ach.

Oczywiście wszystkie modyfikacje były testowane przez inżynierów oraz kierowców Teamu Peugeot Total podczas intensywnych jazd próbnych. Doświadczeni kierowcy Rajdu Dakar Stéphane Peterhansel (11-krotny zwycięzca), Carlos Sainz (dwukrotny rajdowy mistrz świata oraz zwycięzca Rajdu Dakar) i Cyril Despres (pięciokrotny motocyklowy i samochodowy zwycięzca Rajdu Dakar), brali aktywny udział w rozwijaniu nowego modelu. Niektóre komponenty wykorzystane w PEUGEOT 2008 DKR16 sprawdziły się zresztą w samochodach, które zwyciężyły w Rajdzie Jedwabnego Szlaku w Chinach.

PEUGEOT 2008 DKR16 gotowy do startu

Dyrektor Peugeot Sport, Bruno Famin, który był obecny podczas przeprowadzanych w Maroku ostatnich testów zatwierdzających wybrane rozwiązania techniczne, tak opisał filozofię działania konstruktorów tego pojazdu: "Nie dokonaliśmy jednej dużej zmiany w samochodzie, ale serii mniejszych, ewolucyjnych i na wielu obszarach.

źródło: peugeot.pl