Publikacje prasowe

Foodtruck PEUGEOT - Lew otwiera bistro

22.04.2015

Foodtruck PEUGEOT

2 kwietnia w Paryżu, w Carreau du Temple, PEUGEOT zaprezentował po raz pierwszy swoją wersję food trucka, innowacyjną syntezę nowych doświadczeń w dziedzinie mobilnych usług gastronomicznych wysokiej jakości.
Foodtruck PEUGEOT, znany jako Le Bistrot du Lion (Bistro Lwa), zaprojektowany przez Peugeot Design Lab, studio global brand designu PEUGEOTA, zagości 14 kwietnia na Milan Design Week 2015, a potem w pawilonie francuskim na wystawie światowej w Mediolanie, która w tym roku odbywa się będzie pod hasłem "Wyżywienie planety, energia dla życia".

Historia PEUGEOT rozpoczęła się ponad dwa wieki temu we Francji, ojczyźnie wyśmienitej kuchni i motoryzacji. I nie jest to dziełem przypadku, ponieważ obie te dziedziny odwołują się do precyzji, alchemii i innowacyjności. Już w 1810 r. młyn należący do rodziny PEUGEOTÓW zamienił się w wytwórnię brzeszczotów do pił. Działalność produkcyjna szybko nabierała tempa i w 1840 r. pojawił się pierwszy młynek do kawy PEUGEOT, a później, w 1874 r. pierwszy młynek do pieprzu PEUGEOT, którego mechanizm był objęty bezterminową gwarancją. W 1882 r. powstał pierwszy pojazd PEUGEOT, bicykl, a wkrótce potem kolejny wizjonerski produkt - pierwszy automobil PEUGEOT. Od tamtej pory na całym świecie na drogi wyjechało ponad 65 milionów pojazdów PEUGEOT.
W 2015 r. PEUGEOT jako jedyna marka na świecie nadal zajmuje się zarówno wytwarzaniem ekskluzywnych akcesoriów kuchennych, jak i designem oraz produkcją pojazdów - samochodów, rowerów, skuterów - produkowanych w milionach sztuk.

Te dwieście lat obfitujące w kreatywne projekty o ciekawej stylistyce przynosi dziś owoce w postaci innowacyjnej koncepcji food trucka, jedynej w swoim rodzaju wizji mobilnych usług gastronomicznych PEUGEOT gwarantujących zadowolenie i rozkosz dla zmysłów.

Od swego powstania PEUGEOT projektował i wytwarzał tysiące przedmiotów użytku domowego, a także środków transportu, które stanowią doskonały dowód naszego przemysłowego know-how i wszechstronności, a także opanowania nowych i funkcjonalnych form. Foodtruck PEUGEOT jest pokłosiem tych tradycji: to ruchomy przedmiot, samochód, który - gdy nieruchomieje - staje się wędrowną przestrzenią restauracyjną w niespotykanym dla food trucka kształcie. Pragniemy odwoływać się do różnych zmysłów - wzroku, smaku, węchu, słuchu, dotyku - z właściwą dla PEUGEOT nowoczesnością i harmonią. Gilles Vidal, dyrektor ds. designu PEUGEOTA

Foodtruck PEUGEOT

Najlepsze składniki - świetny efekt

Zdaniem Cathal Loughnane kierującego Peugeot Design Lab: "W centrum naszego twórczego myślenia są zawsze użytkownicy. W przypadku Foodtrucka PEUGEOT mieliśmy na względzie zarówno tych, którzy gotują, jak i konsumentów. Zaciera się granica między wnętrzem i stroną zewnętrzną Foodtrucka PEUGEOT, każdy może zobaczyć, co gotuje szef kuchni i jak przygotowywane są potrawy. A szef jest blisko gości. Poprzez formę chcieliśmy także zaznaczyć przekształcanie się >przed< w >po<.
>Przed< - bo gdy Foodtruck PEUGEOT się przemieszcza, jest to kompaktowy van charakteryzujący się stylistyką PEUGEOT. >Po< - bo gdy Foodtruck PEUGEOT się zatrzymuje, zmienia się w restaurację Bistro Lwa, niespotykane dotychczas połączenie przestrzeni i funkcjonalności".

Dzięki swoim liniom dopasowanym maksymalnie do wymagań technicznych Foodtruck PEUGEOT jest pojazdem kompaktowym, doskonale przystosowanym do użytku miejskiego. Krótkie zwisy zapewniają mu zwrotność, a duży rozstaw osi daje znaczącą przestrzeń użytkową. Po dotarciu do celu Foodtruck PEUGEOT rozwija skrzydła i podwaja swoją wielkość, zmieniając się w prawdziwy amfiteatr. Bistro Lwa składa się z części służących do przygotowania posiłków, z części restauracyjnej, kawiarnianej, a ich przedłużeniem jest przestrzeń do słuchania mixów muzycznych w powiązaniu z uruchomioną niedawno przez markę platformą cyfrową PEUGEOT MUSIC, która oferuje radio internetowe i wyjątkowe, niepowtarzalne playlisty (http://peugeot.music.com).

Aby klienci mogli jak najmilej spędzić czas, Foodtruck PEUGEOT oferuje wszystko, co niezbędne, by ponad 30 osób mogło wygodnie zjeść posiłek na zewnątrz, w pobliżu Bistra Lwa: talerze, wysokie stoliki i parasole UMBROSA. I wszystko to odbywa się zgodnie z zasadami odpowiedzialności za środowisko, bo nie pozwolimy, by po konsumpcji w Bistrze Lwa na miejscu pozostał choćby ślad odpadów.

Dzięki 46-calowemu ekranowi oraz zestawowi 8 głośników nisko-średniotonowych (Medium) i 32 głośników wysokotonowych (Tweeter) marki FOCAL rozmieszczonych w vanie i przyczepie smakosze nie uronią żadnego gestu szefa kuchni. Głośniki FOCAL oddają niesłychanie wiernie każdy odgłos smażenia potraw na płytach kuchennych. efekt jest jeszcze bardziej imponujący, gdy podłączy się je do miksera w Bistrze Lwa, który zainaugurowali francuscy didżeje Adriano i The Reflex.

Aby zagwarantować, że Foodtruck PEUGEOT jest w pełni funkcjonalny i spełnia wszystkie normy homologacji i higieny, Peugeot Design Lab odwołał się do doświadczeń EUROMAG, firmy wyspecjalizowanej w zakresie food trucków. Samochód wyposażono w całkowicie profesjonalne, wielofunkcyjne przybory i sprzęt kuchenny, tak aby wyjść naprzeciw inspiracjom i talentom wszystkich szefów kuchni i każdego rodzaju kuchni: od wykwintnej, poprzez fusion aż po kuchnię molekularną.
Dysponują oni czterema grzewczymi płytami indukcyjnymi i frytkownicą. System wyciągu kuchennego zapewnia wysoką jakość powietrza, a stół chłodniczy o pojemności 400 litrów gwarantuje świeżość produktów. Szafa chłodnicza o pojemności 350 litrów utrzymuje napoje w niskiej temperaturze, a profesjonalny ekspres firmy ROCKET ESPRESSO zapewnia aromatyczną kawę.

Szef kuchni Sven Chartier za sterami Bistra Lwa z okazji inauguracji Foodtrucka PEUGEOT

Foodtruck PEUGEOT Jako pierwszy w kuchni Bistra Lwa będzie gotował utalentowany francuski szef kuchni Sven Chartier (restauracje Saturne i Le Clown Bar w Paryżu). PEUGEOT postanowił powierzyć swoją pierwszą mobilną restaurację szefowi znanemu ze swojego przywiązania do tradycji lokalnych i miejscowych produktów oraz rolnictwa ekologicznego.

Do rąk Svena Chartiera trafi również zaprojektowany specjalnie z myślą o Foodtrucku PEUGEOT i jego podróżach kulinarnych niespotykany młynek do pieprzu połączony z solniczką PEUGEOT pod nazwą MILAN, nowy wyraz hołdu dla sztuki kulinarnej połączonej z designem.

Podwójny MILAN, pierwszy produkowany seryjnie młynek zaprojektowany przez Peugeot Design Lab, będzie najpierw sprzedawany wyłącznie w pawilonie francuskim przez cały czas trwania wystawy światowej, a potem trafi do punktów sprzedaży PSP Peugeot (Poivrieres Salieres Production).
Produkowany w fabryce PSP w Quingey w departamencie Doubs, MILAN wytwarzany jest z drewna bukowego pochodzącego z lokalnych lasów we Franche-Comté i wykorzystuje wyjątkowy system U-Select pozwalający precyzyjnie dopasować wielkość - a więc i smak - ziarenek, dzięki sześciostopniowej skali mielenia.
Młynki PEUGEOT eksportowane są na cały świat, ich produkcja sięga rocznie 2,5 mln sztuk i zyskały uznanie kucharzy dzięki precyzji ich mechanizmu połączonej z długowiecznością.

Pierwsza podróż Foodtrucka PEUGEOT: Włochy

Zaprezentowany w Paryżu Foodtruck PEUGEOT zagościł od 14 kwietnia na stoisku PEUGEOTA na Milan Design Week 2015, a potem przejedzie kilka kilometrów, by zatrzymać się w pawilonie francuskim na cały czas trwania wystawy światowej w Mediolanie, gdzie będzie bez wątpienia jedną z największych atrakcji tego pawilonu.

Foodtruck PEUGEOT

#FOODTRUCKPEUGEOT

http://www.peugeotdesignlab.com/

INFORMACJE O PEUGEOT DESIGN LAB:
Odwołując się do ponad dwustuletniego doświadczenia w zakresie projektowania przemysłowego oraz do 125 lat tradycji w dziedzinie projektowania samochodów, PEUGEOT utworzył w czerwcu 2012 roku Peugeot Design Lab, studio Global Brand Designu z myślą o klientach zewnętrznych (Bombardier Transport, Grupa Seb, Quechua, Airbus Helicopter, Corsica Sole, Micro.). Jego celem jest rozwijanie silnych, a zarazem spójnych strategii marki na potrzeby klientów. Jego główną misją jest projektowanie produktów, usług i doświadczeń we wszystkich sektorach działalności gospodarczej poza branżą samochodową.

Gilles Vidal, dyrektor ds. designu PEUGEOT
Gilles Vidal, 42 lata, absolwent Art Center College of Design w Vevey (Szwajcaria), rozpoczął pracę w firmie PSA Peugeot Citroën w 1996 r. Od 12 lat zajmuje się odświeżaniem stylów Grupy. W 2010 r. został dyrektorem ds. designu PEUGEOT.

Cathal Loughnane, kierownik Peugeot Design Lab
Cathal Loughnane, 37 lat, jest Irlandczykiem, absolwentem Dublin Institute of Technology (Bolton ST). Przez 10 lat pracował nad designem marek grupy (design wnętrza i concept carów), po czym objął kierownictwo Peugeot Design Lab. Podlega Gilles'owi Vidalowi, dyrektorowi ds. designu PEUGEOT.

źródło: peugeot.pl